Hírlevél
Bejelentkezés
Túl sok a reklamáció, újra kell gondolni a rezsiszámlák rendszerét
Egy hónapot adtak a szolgáltatóknak, hogy felülvizsgálják a számleküldési gyakorlatukat.
Harminc napon belül felül kell vizsgálni a számlaküldési gyakorlatukat és ha kell, úgy módosítani, hogy a fogyasztóknak a jogszabály szerinti legalább 8 nap álljon rendelkezésükre a számlák rendezésére - erre szólította fel a szolgáltatókat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
A közlemény szerint a hivatalhoz érkező panaszlevelek egy részében a fogyasztók azt kifogásolták, hogy a számlaleveleket késedelmesen kapják kézhez, így nem tudják a számlát a megadott határidőben befizetni. Ezért a fogyasztói észrevételek nyomán Dorkota Lajos, a MEKH elnöke levélben szólította fel a közműszolgáltatókat számlaküldési gyakorlatuk felülvizsgálatára, valamint arra, hogy a cégek az általuk megtett intézkedésekről tájékoztassák a hivatalt.
A MEKH kiemelte: a szolgáltató kötelezettsége, hogy úgy juttassa el a számlákat a felhasználóknak, hogy a számla kiegyenlítésére a kézhezvételétől számított legalább 8 nap rendelkezésükre álljon. Továbbá arra is felhívták a figyelmet, hogy a számlafizetés teljesítési időpontja az előírt összeg jóváírása a közműszolgáltató bankszámláján.
(forrás:vg.hu)